Eksploatacja bębnów napędowych

Eksploatacja bębnów napędowych

W fabrykach, kopalniach, magazynach lub lotniskach przenośniki taśmowe są urządzeniami, które pracują niemal bez przerwy. W związku z tym zużywanie ich poszczególnych elementów jest bardzo duże. Część detali należy wymieniać na nowe, ale niektóre z nich, jak np. bębny napędowe mogą zostać zregenerowane i nadal świetnie pracować.

Rodzaje gumowania bębnów napędowych

gumowanie bębnówBez właściwie działającego bębna napędowego, przenośnik taśmowy nie jest w stanie pracować. W związku z tym, że powłoka gumowa często ulega zużyciu, na rynku pojawiła się usługa: gumowanie bębnów. Specjaliści oferują kilka rodzajów gumowania. Jedną z nich jest wulkanizacja okładziny gumowej na gorąco, gdzie następnie jest ona toczona oraz nacinana. Kolejną formą gumowania jest przyklejanie powłoki przy pomocy specjalistycznego kleju – proces ten odbywa się „na zimno”. Istnieje również możliwość wymiany okładziny bez zdejmowania bębna z przenośnika. W powłoce zazwyczaj jest nacinany wzór karo lub wykonuje się „baryłkę”, chyba, że klient ma inne życzenie. W zależności od rozpiętości usług, proponowanych przez serwisanta, w czasie procesu gumowania może zostać wykonana okładzina trudnościeralna, trudnopalna, odporna na bardzo wysokie temperatury (do 150 lub 250 ºC) lub niebrudząca. Bardzo często firmy posiadają w swojej ofercie również opcję usuwania starej powłoki gumowej.

Prędzej czy później każdy przenośnik taśmowy będzie wymagał ogumowania bębna napędowego. Warto w takim wypadku skorzystać z usług specjalistów, którzy w fachowy sposób zregenerują urządzenie. Jest to zazwyczaj łatwo dostępna usługa, często oferowana przez sprzedawcę przenośników taśmowych w ramach serwisu. Przed skorzystaniem z nowego serwisu warto sprawdzić w jaki sposób odbywa się proces gumowania, a także jakie mieszanki gumowe są używane w zakładzie.