Rodzaje kampanii reklamowych

W celu wypromowania własnej marki należy stosować różne narzędzia pozwalające dotrzeć do odbiorców docelowych. Dostępnych jest wiele różnych sposobów pozwalających osiągnąć ten cel. W głównej mierze od strategii marketingowej przedsiębiorstwa zależy to, które z nich zostaną wykorzystane oraz w jakim stopniu. Najczęściej żeby dotrzeć do nowych klientów stosowana jest promocja poprzez masowe środki przekazu.

Jak skutecznie prowadzić kampanię reklamową?

kampanie public relationsOprócz tego należy jednak prowadzić również inne działania. Dobrym przykładem są kampanie public relations na które składają się między innymi: media relations, consumer PR, E-PR czy tworzenie contentu. W przypadku tych pierwszych szczególnie istotne budowanie jest relacji z mediami, a w szczególności ze specjalistami z danych dziedzin. Dostarczane im są materiały, które następnie mogą być publikowane w ramach różnych artykułów czy wywiadów. PR konsumencki ma za zadanie przekazanie wiarygodnych informacji o produkcie osobom potencjalnie zainteresowanym jego kupnem. Poprawnie prowadzony pozwala przekazać informacje na temat zalet i buduje zaufanie konsumentów. Zagadnienie to jest stosunkowo rozbudowane i obejmuje szereg działań, które muszą zostać podjęte. Można tutaj wymienić chociażby: analizy rynku, warsztaty brandingowe, pozycjonowanie i repozycjonowanie produktów jak i również imprezy i wydarzenia specjalne.

Jeśli chodzi o E-PR to przeważnie wykorzystywane są do tego celu media społecznościowe dzięki którym można szybko dotrzeć do odbiorców. Kluczowym zagadnieniem jest przygotowanie wysokiej jakości contentu, który może być w nich udostępniony. Dotyczy to zarówno grafik jak i również filmów. Jak widać obecnie bardzo ważnym zagadnieniem jest odpowiednie prowadzenie promocji przedsiębiorstwa, które powinno być podparte spójną i przemyślaną strategią marketingową.